Julresa till Jordberga slott

Lördagen den 8 december kl 8 på morgonen gick bussen från Ljungby för att sedan via Strömsnäsbruk, Markaryd, ta sig ner mot Trelleborg och Jordberga slott

Den 8 december kunde den som ville följa med på resa till julmarknad på Jordberga slott.

Redan kl 8 på morgonen gick bussen från Ljungby för att sedan via Strömsnäsbruk, Markaryd, ta sig ner mot Trelleborg och Jordberga slott. 29 något morgontrötta men glada resenärer var vi som slutit upp. Stämningen var på topp och snart visade sig även solen. På vägen ner stannade bussen på Gammeleksgården där vi fick gott förmiddagsfika.När vi kom fram till Jordberga slott möttes vi av vacker miljö, fina hantverk och provsmakning av allt från söta praliner till rökt ål. Lastade med varor och på gott humör åkte vi sedan till Vellinge gästgiveri. Där bjöds på Kalvfärsbiff med potatis, sås och färska grönsaker. Mätta och nöjda åkte vi vidare för att göra ett stopp på Vellingenblomman. Länge kunde vi gått där bland pynt och blommor men snart var det dags att styra vägen hemåt.På vägen hem stannade vi för kvällsfika på Skvattemölla kvarn. En vacker gammal byggnad. Trötta men nöjda åkte vi sedan hem via Markaryd, Strömsnäsbruk för att sluta i Ljungby där vi började.

50 000 starka skäl att bli medlem

Bli medlem!