Föreningen firade 40 år

Den 12 april firade vår förening 40 år med stor fest.

42 medlemmar var vi som samlades på Godsmagasinet i Ljungby där borden stod dukade och scenen var riggad.

Kvällen inleddes med mingel och fördrink innan ordförande Eva Karlsson hälsade alla välkomna. Stämningen var god och sorlet steg mot taket när det var dags att hugga in på viltbuffén som ungdomar från Ryssby lanthushållsskola dukat upp.

När alla var mätta och skratten klingade tog ordförande Eva Karlsson ordet och kallade fram fyra medlemmar som tjänat föreningen länge och blivit tilldelade varsin förtjänstnål.
Sammanlagt sex medlemmar blev tilldelade nålar men alla fanns inte på plats denna kväll.

Eva Karlsson, Bertil Andersson, Ann-Kristin Sturesson, Agneta Löfqvist och Elisabeth Lindberg tilldelades nål i silver. Ann Dennermyr tilldelades en guldnål för sina 19 år i styrelsen.

Efter att nålarna delats ut tog Ljungbys kommunalråd Ann Charlotte Wiesel som fanns bland gästerna ordet. Hon gratulerade föreningen till de 40 åren och lovade komma tillbaka när det var dags för 50!

Till 50 års jubileet behövde dock inte gästerna vänta på kaffet och tårtan. Under tiden som det avnjöts såldes lotter med ett gediget prisbord i potten.

Underhållning bjöds det förstås också på under kvällen. Anders Nilsson och Kennet Malm från Växjö framförde musik ur sina breda repertoarer. Anders är välkänd sångare som har medverkat i många uppsättningar av Linnéateatern. Han har studerat opera och sjungit på scener i bland annat Wien. Hans repertoar sträcker sig från Povel Ramel, Karlfeldt, Sven-Ingvars och Robert Stoltz för att nämna några. Han har sjungit tillsammans med Placido Domingo.

Kennet Malm, duktig pianist, drog applåder med gamla kända örhängen som "All of me" och "On the sunny side of the street".
Upp på scen klev också Lars-Olof Johansson på trumpet. Han har tidigare spelat i Bigge Bolméhs storband.

Som avslutning på kvällen framförde Anders och Kenneth det kända örhänget ”Vår bästa tid är nu!” och vad passar väl bättre.
Det är ju nu vi ska leva. Utan dåtid ingen nutid och utan nutid ingen framtid. Så låt oss leva nu och njuta av vad framtiden har att ge.

Maria Nilsson

50 000 starka skäl att bli medlem